Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje žáků staršího školního věku k výtvarnému umění
HÁTLOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá postoji žáků staršího školního věku k výtvarnému umění. Práce je rozdělena do dvou částí. V rámci teoretické části je pozornost nejdříve zaměřena na samotného žáka z pohledu vývojové a sociální psychologie. Následující část je věnována postojům z pohledu obecné a sociální psychologie. Dále je řešena problematika vzdělávacích institucí a jejich kurikulárních dokumentů s přihlédnutím na výtvarný obor, zda výstupy předmětu splňují určité cíle vizuální gramotnosti. V teoretické části práce jsou též zmíněny metody, formy a činnosti zprostředkovávání výtvarného umění. Empirická část práce se věnuje výzkumnému šetření otázky: "Jaké jsou postoje žáků staršího školního věku k výtvarnému umění?" Pro zjištění odpovědí je zvolen kvantitativní výzkum kombinující dotazníkovou formu šetření a metodu sémantického diferenciálu.
Rozvoj tvořivosti u žáků staršího školního věku v práci učitele
Pechačová, Michaela ; Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Tématem diplomové práce je rozvoj tvořivosti žáků staršího školního věku v práci učitele. Teoretická část práce seznámí s teorií tvořivosti a vysvětlí základní pojmy pojící se s rozvojem tvořivosti žáků v práci učitele a tvořivého vyučování. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem učitelé rozvíjí tvořivost žáků ve své praxi a jak nad tímto typem vyučování učitelé sami uvažují. Empirická část obsahuje dotazníkové šetření sloužící jako předvýzkum práce a dále pak čtyři případové studie realizované v rámci hlavního výzkumu. Důraz je kladen na pozorování vyučovací činnosti učitelů a následný rozhovor s respondenty týkající se průběhu dané hodiny. Výsledky ukázaly, že učitelé dokáží cíleně realizovat tvořivé vyučování, avšak stále existují možnosti, jak tento typ vyučování v práci učitele zkvalitnit. V závěru práce jsou vypracována určitá doporučení, která by tomuto zkvalitnění mohla přispět. Klíčová slova Tvořivost, učitel, starší školní věk, tvořivé vyučování.
Pohled žáka staršího školního věku na osobnost učitele
Jarošová, Veronika ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Období staršího školního věku je z hlediska vývojové psychologie velmi výrazné. Charakteristiky, které se u žáka objevují, vyžadují adekvátní reakce, přístup a psychologické znalosti učitele. Žáci mají určité představy o osobnosti učitele, které však nemusejí korespondovat s požadavky kladenými na učitele ze strany odborníků. Předkládaná práce vymezuje faktory, u kterých lze předpokládat, že ovlivňují pohled žáka staršího školního věku na osobnost učitele. Existují doporučení, jak řešit nežádoucí faktory a zároveň tvořit či zdokonalovat faktory pozitivní, jež by jistily potřebný kladný vztah žáka staršího školního věku k učiteli.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.